Lufthavnen opruster med stjernekok i fransk bistro

Københavns Lufthavn fortsætter med at opruste gastronomisk: Før sommeren åbnede steak-restauranten MASH, og i dag føjer lufthavnen endnu et kendt restaurant-brand til udvalget af store spiseoplevelser, som kan nydes før og efter flyrejsen.

Lufthavnens nye franske restaurantperle, Le Sommelier Bar & Bistro, vil tilbyde passagererne fransk bistromad i et loungeområde og en 36 meter lang bar. Det er food and beverage-virksomheden SSP, som står for driften af den nye bistro, der får den kendte franske stjernekok Francis Cardenau i køkkenet, når bistroen åbner i dag.

Den nye restaurant bliver en mere enkel version af ’storebroderen’, gourmetrestauranten Le Sommelier på Bredgade i København – en bistroudgave, der passer til placeringen i en af Nordeuropas travleste lufthavne.

”Le Sommelier Bar & Bistro vil afspejle den særlige atmosfære, der er i lufthavnen. Et enkelt koncept, hvor man kan slappe af i restauranten og få et autentisk kvalitetsmåltid eller hænge ud i baren og få en øl eller et glas vin, mens man venter på sit fly,” siger Jesper Boelskifte, CEO hos Copenhagen Concepts, der står bag Le Sommelier Bar & Bistro.

”Det bliver lette franske retter baseret på de absolut bedste råvarer, bl.a. en charcuteri tallerken, hvor vi har udvalgt de bedste pølser fra Frankrig, Spanien og Italien. Vi præsenterer også skalddyr og østers og har et specielt rotisserie, så vi kan grille kyllinger og andre lækkerier. Derudover gør vi det familievenligt med et særligt menukort for børn.”

En local hero fra den danske restaurantscene
Hos Københavns Lufthavn ser man frem til at kunne tilbyde rejsende endnu en ’local hero’ fra toppen af den danske restaurantscene:

”Gastronomien er blevet et af Danmarks stærkeste varemærker, og vi arbejder hele tiden med at skabe det rigtige mix af internationale brands og de såkaldte local heroes, der kan give de rejsende en smagsprøve på, hvad København kan byde på,” siger Københavns Lufthavns salg- og markedsdirektør Carsten Nørland, og fortsætter:

”Med Le Sommelier Bar & Bistro bygger vi videre på den kvalitet, som Københavns Lufthavn skal være kendt for – både i og uden for landets grænser. Spiseoplevelserne er et vigtigt element i den samlede rejseoplevelse og dermed også i vores arbejde med at positionere Københavns Lufthavn som Nordeuropas stærkeste trafikknudepunkt.”

Fantastisk udstillingsvindue
Det er Danmarks største food and beverage-virksomhed SSP, som har samarbejdet med Københavns Lufthavne siden 1975, der står for driften af den nye Le Sommelier Bar & Bistro.

”Le Sommelier Bar & Bistro er en oplagt tilføjelse til lufthavnens food and beverage-tilbud, fordi bistro-konceptet dækker mange forskellige behov: Det appellerer til både forretningsmanden og til børnefamilien og er desuden relevant døgnet rundt – hvad enten behovet er en morgenmad ’to go’, en forretningsfrokost, et glas vin i baren eller et godt aftensmåltid,” siger Henrik Andersen, administrerende direktør i SSP, der driver størstedelen af spisestederne i CPH.

”Lufthavnen er kendt for sin høje standard og kvalitet, og det er et fantastisk udstillingsvindue mod resten af verden. Vi er glade for at kunne præsentere Le Sommelier Bar & Bistro i et internationalt miljø. Efter de første succesfulde måneder med MASH i lufthavnen er jeg sikker på, at Le Sommelier Bar & Bistro også bliver populær blandt de rejsende,” siger Jesper Boelskifte fra Copenhagen Concepts.

Le Sommelier Bar & Bistro er placeret i lufthavnens Terminal 2 ved Finger B efter sikkerhedstjekket.