18.09.2017

CPH bygger taxfree i verdensklasse

Københavns Lufthavns position som Europas bedste at shoppe i skal fastholdes og udvikles. Derfor skal alle lufthavnens taxfree butikker bygges om og gøres endnu bedre. Projekt ”taxfree i verdensklasse” starter 18. oktober. 

Passagerne i Københavns Lufthavn kan se frem til endnu bedre og sjovere shopping. Så i den kommende tid vil de rejsende flere steder bliver mødt af byggevægge med overskriften: Vi bygger taxfree i verdensklasse. 

”Mens den store taxfree butik bygges om i flere etaper, vil passagererne i en periode opleve lidt mindre plads på vejen fra sikkerhedstjekket og gennem butikken. Men vi tør godt love, at den nye taxfree er værd at vente på,” siger Carsten Nørland, salgs- og markedsdirektør i Københavns Lufthavn.

Gode oplevelser
Den store taxfree og de mindre satellit-butikker i finger A, B, C og i ankomsten skal indrettes efter et helt nyt koncept med flere events og prøvesmagninger og en stærkere dansk profil.  Det var blandt andet på det koncept, at tyske Gebr. Heinemann i forsommeren vandt udbuddet om fortsat at drive taxfree butikkerne i lufthavnen.

”Vi skal hele tiden skabe og udvikle gode rejseoplevelser for passagerne. Det er kun med tilfredse passagerer, at lufthavnen kan fastholde sin internationale topplacering. Her samarbejder vi tæt med Heinemann om at skabe taxfree i verdensklasse,” siger Carsten Nørland.

Den store taxfree butik lige efter sikkerhedstjekket vil blive ombygget i tre faser frem til 1. marts 2013. Det betyder, at butikken er åben og fuldt funktionsdygtig i hele perioden. Der vil dog være lidt mindre plads, ligesom genvejen til gates i Finger A og Finger B vil vække midlertidig lukket fra 17. oktober til 26. november.

Kunderne skal kunne se de er i København
Gebr. Heinemann driver i dag flere end 230 butikker i 48 internationale lufthavne i 19 lande, herunder lufthavnene i Frankfurt, Berlin, Oslo og Istanbul.  I Københavns Lufthavn er Heinemanns nye koncept, at kunderne skal kunne se og mærke, at de ikke er hverken i Oslo eller Berlin – men i København.

”Lufthavne og butikker verden over kan til tider være lidt anonyme. Men den nye butik i København vil ligesom lufthavnen være anderledes og give de rejsende en klar oplevelse af, at de befinder sig i København og Danmark,” siger Tore Hov, General Manager i Heinemann Retail Denmark.

Københavns Lufthavn har de sidste tre år i træk vundet prisen som ”Europes best shopping experience” hos ASQ – Airport Service Quality.