Hilton Copenhagen Airport kåret som “Denmark’s Leading Business Hotel”

Hilton Worldwide vandt stort ved World Travel Awards 2011. Med hele syv hædersbevisninger i den europæiske region, fejrer Hilton Worldwide endnu et succesfuldt år ved den prestigefyldte prisuddeling.

Hilton Worldwide er atter blevet anerkendt som en af de absolut førende virksomheder i hotelbranchen, idet kæden netop har modtaget priser i hele syv kategorier ved den europæiske finale i den ansete World Travel Awards 2011, hvor stemmerne kommer fra den globale rejsebranche.

Hilton Copenhagen Danmarks bedste business hotel
Hilton Copenhagen Airport blev kåret som “Denmark’s Leading Business Hotel” ved prisuddelingen, og det er andet år i træk, at hotellet ved Københavns Lufthavn kan smykke sig med denne titel.

Claus Steiner, direktør for Hilton Copenhagen Airport siger om udnævnelsen: ”Det er en stor ære for os at modtage denne prestigefyldte pris for andet år i træk. Vi er meget stolte over, at den globale rejsebranche og vores loyale kunder atter har valgt at anerkende os på denne måde. Prisen er en stor motivation for os alle til at fortsætte vores dedikerede fokus på service og kvalitet - og til altid at gøre en forskel for gæsterne”.

Københavns Lufthavne A/S, der ejer hotellet, deler Hiltons stolthed og glæde over prisen:
”Som nordeuropæisk trafikknudepunkt ligger det os meget på sinde at leve op til de krav, som internationale forretningsrejsende stiller. Det gælder også hvad angår hotelfaciliteter, og derfor er det vigtigt, at lufthavnen sammen med Hilton Copenhagen Airport kan tilbyde hotelgæsterne den højeste kvalitet. Vi ønsker Hilton stort tillykke med prisen og ser frem til fortsat godt samarbejde,” siger adm. direktør Thomas Woldbye, Københavns Lufthavne A/S.

Service og anerkendelse af gæsternes ønsker og behov
Simon Vincent, Hilton Worldwide’a Area President i Europa, udtaler, “Jeg er meget glad for at se, at flere af vores europæiske flagship hoteller vinder disse priser foran deres konkurrenter i flere markeder og i flere kategorier – og nogle af dem for anden eller tredje gang i træk.  At vi bliver hædret ved disse respekterede prisuddelinger understreger den førende position som vores firma har på det europæiske marked. Den position har vi bl.a. opnået ved at give en fremragende service på vores individuelle hoteller og ved at yde det ekstra for at anerkende vores gæsters særlige ønsker og behov.”

De prestigefyldte World Travel Awards (WTA) har igennem 18 år anerkendt de virksomheder og organisationer, der leverer en fremragende kundeoplevelse indenfor rejsebranchen. WTA er dermed blevet en nøgleinstitution i branchen, der stimulerer konkurrence og innovation blandt rejseoperatørerne og på samme tid giver WTA de globale rejsende et nyttigt vidnesbyrd om kvalitet. Efter den nyligt afsluttede europæiske ceremoni, finder World Travel Awards’ 18. ”Annual Grand Final” sted i Doha, Qatar den 29. november, hvor man hædrer de ypperste indenfor den globale rejsebranche.

Hilton også hædret tidligere på året
Tidligere i år blev Hilton Copenhagen Airport ligeledes kåret som “Best Business Hotel in Denmark 2011” for 3.år i træk ved Business Destinations Travel Awards ligesom hotellet er kåret til ”Bedste Hotel i Danmark 2010 (Hovedstadsregionen)” for 4. år i træk ved den årlige og prestigefyldte Danish Travel Awards. Hotellet er beliggende ved siden af Københavns Lufthavn og kun 10 km fra centrum af København og byens attraktioner som f.eks. Tivoli, Nyhavn og Den Lille Havfrue.

Flere andre af Hilton Worldwide’s hoteller i Europa var også blandt vinderne i de følgende seks priskategorier:
  • Europe’s Leading Wedding & Honeymoon Resort – Hilton Dalaman Resort & Spa
  • Croatia's Leading Hotel – Hilton Imperial Dubrovnik (for 2. år i træk)
  • Italy’s Leading Conference Hotel – Rome Cavalieri, Waldorf Astoria Hotels & Resorts
  • Northern Ireland's Leading Business Hotel – Hilton Templepatrick Hotel & Country Club (for 3. år i træk)
  • Portugal's Leading Resort – Hilton Vilamoura As Cascatas Golf Resort & Spa
  • Turkey's Leading Beach Resort – Hilton Dalaman Resort & Spa (for 2. år i træk)