Marimekko rykker ind i lufthavnen

Det verdenskendte finske tekstil- og tøjfirma Marimekko er klar med en ny butik i Københavns Lufthavn. Butikken præsenterer et bredt udvalg af kvalitetsprodukter inden for boligindretning samt tøj, tasker og andet tilbehør i Marimekkos karakteristiske mønstre og farver.

Et af Skandinaviens mest markante designhuse rykker ind i Københavns Lufthavn i dag med en ny butik i transitområdet.

Finske Marimekko er berømt verden over for sine originale, trykte mønstre og stærke farver, der siden etableringen i 1951 har givet Marimekko en klar visuel profil. Hvem kender eksempelvis ikke de karakteristiske rød-orange Marimekko blomster i det såkaldte Unikko-tryk?

Fra boligindretning til tøj og tasker
Den nye Marimekko butik findes på Nytorv i Terminal 3 og tilbyder et bredt udvalg af kvalitetsprodukter inden for boligindretning, fra tekstiler til service, samt tøj, tasker og andet tilbehør.

”Københavns Lufthavn er meget attraktiv for os, ikke blot på grund af det store passagerantal, men også på grund af lufthavnens fantastiske shoppingcenter med en god blanding af brands i topklasse. Vi håber, at åbningen af vores nye butik i lufthavnen vil styrke vores tilstedeværelse i Norden og introducere et nyt publikum til Marimekkos inspirerende designverden,” siger Marimekkos salgsdirektør Päivi Lonka.

Marimekko fejrer 60-års jubilæum i år
Marimekkos unikke design bygger på et samspil mellem forskellige elementer, der omfatter finsk funktionalisme, skandinavisk minimalisme og orientalsk ornamentik.

Marimekko fejrer 60-års jubilæum i år og blev skabt ud fra et ønske om at skabe glæde i hverdagen. I årenes løb har berømte mode- og stilikoner bidraget til at gøre Marimekkos tryk til noget af det mest genkendelige og kunstneriske design i verden.

”Med den nye Marimekko butik styrker vi Københavns Lufthavns udvalg af nordiske mærkevarer med stor appel til både danske og internationale passagerer. Marimekko passer perfekt ind i det miks af nordiske og globale kvalitetsbrands, som vi præsenterer på lufthavnens centrale forretningsstrøg,” siger Carsten Nørland, salgs- og marketingchef i Københavns Lufthavne A/S.

Flere nye shoppemuligheder i CPH
CPH arbejder til stadighed på at forbedre passagerernes oplevelser og shoppemuligheder ved at introducere nye butikker inden for forskellige priskategorier.

Alene denne sommer er der åbnet en række nye faciliteter i lufthavnen, eksempelvis H&M, DAY, Elephant Parade, en ny Fine Food butik samt CPH’s tredje Starbucks kaffebar. Desuden blev der først i juli indviet en ny eksklusiv lounge i lufthavnen med navnet CPH Apartment.

www.marimekko.com