08.05.2018

Gulf Airs gyldne falk er lettet fra CPH

Klokken 11.00 i dag lettede Gulf Airs guldmalede Boing 737 med den gyldne falk på halen for første gang fra Københavns Lufthavn til Bahrain. Ruten markerer den markante vækst lufthavnen har haft i trafik til og fra Mellemøsten og Asien.

Det var en stolt administrerende direktør for Københavns Lufthavn, der i dag åbnede Gulf Airs nye rute til Bahrain.

”Gulf Airs nye rute afspejler potentialet i Københavns Lufthavn og det massive vækst potentiale i øget trafik til Golf staterne. Med Gulf Air, Emirates og Qatar Airways har tre af regionens fire store flyselskaber nu valgt at satse på København, og det kan vi være meget stolte over,” siger administrerende direktør Thomas Woldbye.

Københavns Lufthavn har oplevet en markant fremgang med de tre nye ruter til Bahrain, Dubai og Doha. Fra at have 915 sæder per uge til Golfstaterne i januar 2010 er der fra august i år 3.987. Det er en vækst på mere end 300 procent.

Ny rute giver nye arbejdspladser
”Vækst og tilgængelighed er altafgørende for, at Danmark kan klare sig i den benhårde globale konkurrence. Hver eneste ny flyrute her til CPH styrker både erhvervslivet og turismen - og skaber nye arbejdspladser. Det gælder ikke mindst, når vi kan tiltrække interkontinentale ruter som Gulf Airs til Bahrain,” siger Thomas Woldbye.

Ruten til Bahrain åbner op for det største netværk i regionen med over 50 destinationer i Mellemøsten, Asien, Afrika og Europa og over 1.000 afgange om ugen til nøgledestinationer i blandt andet Iran, Irak, Afghanistan, Pakistan, Indien, Filippinerne, Thailand og Malaysia.

Ved at forbinde København og Bahrain bliver der åbnet for nye muligheder for forretning og turisme i begge lande, vurderer Karim Maklouf, Chief Commercial Office hos Gulf Air:

”København er regionalt hovedkvarter for mange internationale virksomheder, og samtidig driver mange skandinaviske virksomheder forretning i Golf-regionen. Derfor ser vi et stort potentiale for forretningsrejser til og fra regionen,” siger Karim Maklouf

”Lysten til at rejse på ferie i Mellemøsten og Asien er større end nogensinde før, så for os rummer den nye rute også store muligheder i forhold til skandinavere og folk fra Baltikum, der bruger København som trafikknudepunkt. Til dem kan Gulf Air tilbyde gode forbindelser, hyppige afgange og kort transfertid,” siger Karim Maklouf.

Fakta:
Gulf Air er et internationalt flyselskab, grundlagt i Bahrain i 1950.
Gulf Air har Mellemøstens største rutenetværk og over 1.000 ugentlige afgange til over 50 destinationer i 32 lande i Mellemøsten, Asien, Afrika og Europa med en flåde på 35 fly.
Ruten København-Bahrain har fire ugentlige afgange: mandag, onsdag, fredag og søndag.
Afgang fra København kl. 11.00 / ankomst i Bahrain kl. 18.15. Afgang fra Bahrain kl. 01.40 / ankomst i København kl. 7.40.