SAS vinder Fast Travel Award

Som det første flyselskab i verden har SAS fået prisen Fast Travel Award. Strategisk samarbejde mellem SAS og Københavns Lufthavn har banet vejen for prisen.  

24.06.2011

Prisen uddeles af den internationale luftfartsbranche IATA og er en anerkendelse af de mange initiativer, SAS har sat i værk for at gøre det så nemt og hurtigt som muligt for passagerne at komme igennem lufthavnen. 

SAS er et af verdens førende luftfartsselskaber, når det handler om at tilbyde en komplet kæde af self service-løsninger, som gør kundens rejse gennem lufthavnen hurtig, enkel og smidig.
Passagerer, der rejser med SAS, kan selv tjekke ind enten via automat, mobilen eller internettet, lave en ombooking, stå for dokumentkontrol, registrere sig ved boarding og rapportere eventuel forsinket bagage. SAS opfylder dermed alle IATA’s krav om at give flypassagerer flere muligheder for selvbetjening på rejsen.

”Vi er meget glade for at få denne pris. Den bekræfter, at vi er ledende indenfor flybranchen, når det gælder IT-løsninger, som sparer tid for kunden. Vi ved, at tid er en vigtig faktor for vores kunder. Derfor har vi konstant fokus på at finde løsninger, som gør rejsen mere enkel,” siger Per Møller Jensen, direktør for  Brand, Marketing og EuroBonus i SAS.

Det er første gang den internationale luftfartsbranche IATA uddeler Fast Travel Award.

Samarbejde har banet vejen
Samtidig er prisen et stort skulderklap til det strategiske samarbejde mellem Københavns Lufthavn og SAS. Det er Københavns Lufthavn, der har leveret nogle af de selvbetjeningsløsninger, der gør SAS til det eneste luftfartsselskab i verden, der opfylder alle fem IATA-kriterier.

”Vores passagerundersøgelser viser, at passagerer, der benytter selvbetjening, er mere tilfredse end andre, og derfor arbejder vi løbende på at tilbyde flyselskaberne en række selvbetjeningsløsninger, der letter passagerernes vej gennem lufthavnen,” siger Carsten Nørland, salgs- og markedsdirektør, Københavns Lufthavn.

”Uden en fælles vision og et godt og effektivt samarbejde med Københavns Lufthavne indenfor vores strategiske partnerskab, havde dette ikke været muligt. Vi er i fællesskab lykkes med at skabe løsninger, som vi ved, passagererne er glade for,” siger Per Møller Jensen.