H&M klar med ny butik i CPH

Den globale modevirksomhed Hennes og Mauritz åbner ny butik i to plan i Københavns Lufthavn. Butikken er den første H&M-butik af sin art, der er placeret efter security check i en lufthavn. 

19.05.2011

Fra fredag den 26. maj 2011 får passagererne adgang til en ny markant butik i Københavns Lufthavn, når H&M åbner deres nye butik i Terminal 3. Butikken henvender sig både til ferie- og forretningsrejsende og tilbyder alt fra basics og badetøj til klassiske damekollektioner og eksklusive habitter til herrer.

Designet af den nye butik i to etager er en oplevelse i sig selv med specialfremstillede lamper og grafik på indersiden af den store glasfacade, der udgør butikkens runde indgangsparti.

En god international location
H&M’s danske direktør Christel Friis-Mikkelsen er begejstret for åbningen i Skandinaviens største lufthavn og fremhæver forretningsudvikling og den internationale location som den primære årsag til, at H&M har valgt at åbne en butik i lufthavnen:

”Vi kigger altid på nye muligheder for at udvikle vores virksomhed, og passagererne i Københavns Lufthavn udgør en interessant kundegruppe. Vi har mange loyale kunder, der lægger vejen forbi vores butikker over hele verden, og samtidig er det en fantastisk mulighed for at møde nye kunder, der ikke er vant til at shoppe i H&M. I Danmark er vi stolte af at kunne præsentere denne nye type butik, som er et godt billede på vores måde at udvikle os på som brand.”

Attraktive brands i lufthavnen
I Københavns Lufthavn arbejdes der løbende på at tilgodese behovet hos alle typer af passagerer ved at skabe et varieret udbud af butikker i alle priskategorier. Som Nordeuropas vigtigste knudepunkt for flytrafik og Danmarks vindue til verden ønsker Københavns Lufthavn at møde passagererne med attraktive, internationale og skandinaviske brands.

”H&M er et stærkt skandinavisk brand med global rækkevidde og passer således godt ind i det internationale lufthavnsmiljø. H&M appellerer med sit brede sortiment til mange passagerer og fungerer som et godt supplement til de øvrige modebrands i lufthavnens shoppingcenter,” siger Carsten Nørland, salgs- og marketingdirektør i Københavns Lufthavn.

Hennes og Mauritz er i dag en global modevirksomhed, hvis forretningsidé bygger på mode og kvalitet til bedste pris. Med lufthavnsbutikken er der 72 H&M-butikker i Danmark. Den første åbnede i 1967, og virksomheden beskæftiger i dag over 2.500 medarbejdere i hele landet.