Få en skræddersyet guide til lufthavnen

Sommerferien nærmer sig og dermed bliver der ekstra travlhed i lufthavnen. For at hjælpe passagererne til en god start på rejsen har Københavns Lufthavn udviklet en særlig rejseguide, som tilpasses den enkelte passager og sendes per mail. Samtidig udvides check-in faciliteter i CPH med et nyt område i Terminal 2. Udvidelsen sker på baggrund af lufthavnens trafikvækst og er med til at forbedre passagerernes rejseoplevelse. 

16.05.2011

Skal I på sommerferie? Hvor skal I hen? Ved I, hvilke faciliteter og services lufthavnen tilbyder?

Københavns Lufthavn gør klar til det store rykind, når danskere og sydsvenskere om kort tid begynder at rejse på sommerferie til Sydeuropa, USA og andre dele af verden. For at hjælpe passagererne bedst muligt igennem lufthavnen i de travle sommermåneder tilbyder CPH i år en særlig guide – CPH Travel Guide.

Gode rejsetips og tilbud
Den nye guide ’skræddersyes’ til hver enkelt passager ud fra nogle få spørgsmål om den planlagte rejse. Man tilmelder sig gratis CPH Travel Guide på http://godsommer.cph.dk/desktop/ og modtager herefter i perioden op til afrejse 2-3 mails med rejsetips og gode råd om blandt andet parkering og check-in samt særlige tilbud fra butikker og spisesteder i lufthavnen.

”Sommeren er den travleste tid på året i lufthavnen. Uanset om man er meget eller lidt rejsevant, kan det være svært at overskue og huske det hele på rejsedagen, men det hjælper at være godt forberedt. Derfor har vi udviklet CPH Travel Guide, hvor informationerne tilpasses den enkelte passager, så ferien kan begynde med en god oplevelse i lufthavnen,” siger kommunikationsdirektør Henrik Peter Jørgensen, Københavns Lufthavne.

Nyt check-in område i Terminal 2
Det store antal passagerer henover sommeren øger presset på CPHs faciliteter, og samtidig er antallet af passagerer i CPH vokset støt i det seneste halvandet år. For at imødekomme det stigende antal passagerer udvider CPH nu check-in faciliteterne med et nyt område med 10 nye check-in skranker i den østlige del af Terminal 2. Dermed øges check-in kapaciteten i CPH med 11 procent.

”Fra passagerinterview og analyser ved vi, at kvaliteten af lufthavnens infrastruktur spiller en væsentlig for passagerernes rejseoplevelse. Vi arbejder løbende på projekter, der udvider kapaciteten og bidrager til, at rejseoplevelsen gennem lufthavnen forbedres og forenkles inden for en række områder. Det nye check-in område er et vigtigt element i det arbejde,” siger kommunikationsdirektør Henrik Peter Jørgensen.

Blandt andre tiltag for at forenkle og forbedre rejseoplevelsen denne sommer er forbedret skiltning og vejledning om, hvordan man selv checker ind på automater i lufthavnen, og hvor man efterfølgende skal aflevere sin bagage.