Gulf Air begynder at flyve direkte til Bahrain

Den 1. juli introducerer Gulf Air en ny rute til Bahrain fra Københavns Lufthavn. Ruten er den tredje i rækken af nye destinationer til Golf staterne, som er annonceret inden for seneste 15 måneder.

I juli måned lander en af Mellemøstens store ørne for første gang i Københavns Lufthavn, og derved kommer Københavns Lufthavn op på i alt tre Golf selskaber. Gulf Air kommer til at flyve fire gange ugentligt til Bahrain og derved bliver Golf staterne lettere tilgængelige, idet også Qatar Airways og Emirates har direkte forbindelse til henholdsvis Doha i Qatar og Dubai.

De største golf selskaber flyver fra CPH
”Som en af de eneste større europæiske lufthavne har vi præsteret at tiltrække tre ud af fire af de største Golf selskaber inden for 15 måneder. Det afspejler potentialet i Københavns Lufthavn og samtidig det massive vækstpotentiale i øget trafik til Golf staterne. Ruten til Bahrain kommer til at styrke Københavns Lufthavns funktion som trafikknudepunkt og vil fungere som gateway til Nordeuropa,” udtaler Carsten Nørland, salgs- og markedsdirektør i Københavns Lufthavne A/S.

Den nye rute til Bahrain vil ifølge Samer Majali, Chief Executive Officer i Gulf Air, være med til at styrke forretningslivet og turismen i Skandinavien og i Østersø regionen:

“Skandinaverne rejser meget til Asien og det indiske subkontinent, og København er et trafikknudepunkt for Skandinavien og Baltikum. Byen har også gode landtransportforbindelser til Sydsverige. Desuden er der mange internationale virksomheder og organisationer i København, og vi vurderer dermed, at der er et stort potentiale for forretningsrejser til og fra regionen. Ved at forbinde København med Bahrain åbner vi for nye muligheder for handel og turisme i begge lande,” siger Samer Majali.

Stor værdi for København og Danmark
Ruteudviklingsprogrammet Copenhagen Connected har parallelt med Københavns Lufthavns ruteudviklingsarbejde været i dialog med Gulf Air. Copenhagen Connected har gjort det muligt at investere i destinationsmarkedsføring i Gulf Airs nøglemarkeder og dermed øge efterspørgslen efter rejser til Danmark.

“Gulf Airs ruteåbning vil være af stor værdi for København og Danmark. Vi er glade for, at Copenhagen Connected har kunnet gøre en forskel for Gulf Airs beslutning om at flyve direkte til København,” siger Lars Bernhard Jørgensen, adm. direktør i Wonderful Copenhagen og formand for styregruppen i Copenhagen Connected programmet.

Øget tilgængelighed til Golf staterne
Gulf Airs rute til Bahrain er et godt supplement til Qatar Airways og Emirates, der flyver til henholdsvis Doha og Dubai fra 1. august. Qatar Airways og Emirates åbner op for gode forbindelsesmuligheder til Sydøstasien, Indien og Australien. Gulf Air derimod fokuserer på nære forbindelser med mindre fly og flyver primært til destinationer i landene i det tidligere Persien dvs. Iran, Irak, Afghanistan, Saudi Arabien, Golf staterne, Pakistan og Indien og samtidig til Manila, Bangkok og Kuala Lumpur. Samlet set skaber de tre forbindelser gode forbindelser til Mellemøsten for de skandinaviske rejsende.

Gulf Air indsætter en Boeing 737-700 businesskonfiguration med 16 business (lie-flat-bed) sæder og 78 i economy. Ankomsttidspunkt bliver 7:30 og afgang kl. 11:00. Selskabet flyver man-, ons, fre- og søndage.

Om Copenhagen Connected Programmet

Copenhagen Connected er en del af det nationale ruteudviklingsprogram Global Connected, der via destinationsmarkedsføring skal øge efterspørgslen og dermed tilgængeligheden til København, Danmark og Øresundsregionen.

Formålet med projektet Copenhagen Connected er at medvirke til at forbedre den internationale tilgængelighed til København og Danmark. Målet er dels at styrke det eksisterende rutenetværk og dels at tiltrække nye ruter fra internationale gateways på vigtige økonomiske vækstmarkeder.

Bag programmet står en lang række offentlige og private parter: Københavns kommune, Region Hovedstaden, Region Sjælland, Malmø Stad og Region Skåne, Markedsføringsfonden, Købehavns Lufthavne og en række andre virksomheder. Projektet bakkes bredt i det danske samfund: LO, Dansk Metal, DI, Dansk Erhverv, A.P. Møller-Mærsk, Carlsberg, FLSmidth, Københavns Universitet mv.