Ny teknologi skal forbedre kapaciteten i Københavns Lufthavn

Københavns Lufthavn har i de seneste måneder testet en ny Wi-Fi teknologi, som opfanger Wi-Fi signaler fra passagerernes mobiltelefoner:

”Formålet med at positionsbestemme passagererne i lufthavnen er, at vi ønsker at få et reelt billede af passagerstrømmene i lufthavnen. Ved at opfange passagerernes færden i lufthavnen får vi et meget nøjagtigt overblik over, hvor der er behov for at optimere kapaciteten. Med denne information kan vi blive endnu bedre til at servicere passagererne,” siger Christian Poulsen, IT-direktør i Københavns Lufthavne A/S og fortsætter:

”Det er unikt, at Københavns Lufthavn har et så fintmasket Wi-Fi netværk, at vi kan positionsbestemme passagerernes færden i lufthavnen.  Det giver os en helt særlig forudsætning for at forbedre kapaciteten og i sidste ende skabe de bedste betingelser for en behagelig og smidig rejseoplevelse for passagererne.”

IT-direktøren understreger, at Københavns Lufthavn ikke kan se, hvem der ejer mobiltelefonerne, og passagererne er derfor 100 % anonyme. Informationen gemmes ikke til andre formål.