Nyt fordelsprogram skal styrke passageroplevelsen

Københavns Lufthavn åbner i dag for tilmeldinger til sit nye fordelsprogram, ’CPH Advantage’. Programmet er en milepæl i CPH’s kundevendte strategi og et vigtigt skridt på lufthavnens egen rejse væk fra rollen som vicevært mod rollen som vært. 

30.11.2011

Der er masser af medlemstilbud, rabatter, oplevelser og nyheder til passagererne, når Københavns Lufthavn i dag lancerer sit nye fordelsprogram, CPH Advantage. Programmet byder – som sloganet ’If you want more’ lover – på mere af alt det gode fra Københavns Lufthavn:

”CPH vil være den opmærksomme vært, der lytter til passagererne, forstår deres behov og imødekommer dem med nye produkter og services – det er motivationen bag CPH Advantage. Fordelsprogrammet er sat i verden for at øge den i forvejen høje passagertilfredshed,” siger Carsten Nørland, salg- og markedsdirektør i Københavns Lufthavne.

Endnu en bid af rejseværdikæden
Lanceringen af CPH Advantage er en milepæl i den kundevendte strategi, som CPH søsatte i 2010. Med introduktionen af en række nye high street-brands som H&M, Dixons Travel, Pieces, Lagkagehuset og Joe and The Juice er det lykkedes CPH at skabe et shopping-center med noget for enhver smag og pengepung.

Samtidig har lufthavnen udviklet og lanceret en række nye, innovative produkter, som rykker ved den traditionelle opfattelse af lufthavnens ansvarsområder: 
”Nye rejsemønstre og forventninger fra passagererne fordrer, at vi som lufthavn tager en større bid af rejseværdikæden og bevæger os ind på områder, som tidligere var dækket af flyselskaberne,” fortæller Carsten Nørland. ”CPH Advantage er et eksempel på, hvordan vi med nye, målrettede produkter udvikler forretningen. Det gælder også CPH Apartment-loungen, som drives af Novia, og det nye hurtigspor i sikkerhedskontrollen, CPH Express, som udbydes gennem flyselskaberne fra januar 2012.”

Mere til flere
Omdrejningspunktet for fordelsprogrammet – og for CPH’s strategi generelt – er passagererne og deres behov og præferencer. CPH gennemfører årligt flere end 120.000 passagerinterviews for at blive klogere på deres shopping- og rejsevaner. Interviewene peger på, at ’value for money’ er afgørende for passagerernes evaluering af shopping-oplevelsen.   

Fakta: Copenhagen Airport Shopping Centre

  • Tegnede sig sammen med CPH Parkering og Hilton-hotellet (’De ikke-aeronautiske aktiviteter’) for 45 procent af CPH’s omsætning i 2010
  • Råder over 14.000 m2 fordelt på tre terminaler
  • Består af seks taxfree-butikker, 63 specialbutikker samt 27 restaurant- og barenheder
  • Blev i 2009, 2010 og 2011 kåret som ’Europe’s Best Airport Shopping Experience’ af Airport Service Quality, som er et initiativ under brancheforeningen Airport Council International (ACI)