CPH runder passager nr. 600.000.000

I slutningen af 2010 rundede Københavns Lufthavn passager nr. 600 millioner i sin 85-årige historie. Det markeres i den kommende tid med en konkurrence, hvor førstepræmien er en rejse for to til New York.

Det svimlende passagertal bliver markeret med en konkurrence på Københavns Lufthavns hjemmeside og iPhone og Android app, hvor hovedpræmien er en rejse for to personer til New York. Andenpræmien i konkurrencen er et gavekort på 5.000 kr. til shopping centret i Københavns Lufthavn.

Der gik næsten 23 år fra Københavns Lufthavn åbnede som en af verdens første civile lufthavne i 1925 til lufthavnen rundede den første million passagerer. I dag er der anderledes tryk på luftfarten i Danmark, og i det forgangne år gik der i gennemsnit næsten 1,8 mio. passagerer igennem Københavns Lufthavn hver måned.  Det betyder, at Københavns Lufthavn sidst på dagen den 27. december rundede passager nr. 600.000.000.

”Det er ingen selvfølge, at et relativt tyndt befolket område som Skandinavien er hjemsted for Europas 15. travleste lufthavn. Det skyldes både, at vi historisk set altid har været SAS’ hovedlufthavn, og at vi kontinuerligt arbejder på at udbygge vores rutenetværk, så vi styrker den internationale tilgængelighed til landet,” siger Carsten Nørland, salgs- og markedsdirektør, Københavns Lufthavn.

Hovedpræmien i konkurrencen er sponsoreret af SAS, der som Københavns Lufthavns største kunde har fløjet med minimum halvdelen af de 600 mio. passagerer. Læs mere om konkurrencen her og på CPH’s iPhone og Android app.