CPH Go bag easyJets ekspansion på København med nye ruter til Paris og Basel

På et pressemøde fredag den 10. september bekræftede easyJet, at de som det første lavprisselskab starter operationer fra CPH Go den 31. oktober.

”Vi har arbejdet tæt sammen med Københavns Lufthavn om udviklingen af CPH Go, og vi er tilfredse med at CPH har brugt vores inputs til udformningen og processerne. Derfor glæder vi os til som de første at tage faciliteterne i brug. Selv om vi gerne havde set en endnu lavere pris for at benytte CPH Go har CPH vist, at de satser på lavpristrafikken, og vi er committede til at fortsætte væksten i København,” sagde easyJets regional manager for Nordeuropa, Thomas Haagensen.

”easyJets ruter fra København – herunder de nye til Paris og Basel - går til byer og lufthavne, hvor selskabet er meget veletableret. Det betyder, at der allerede fra dag 1 er en fifty/fifty fordeling på udrejsende danskere/svenskere og indrejsende udlændinge. Det giver mange både fritids- og erhvervsrejsende til Danmark. Derfor har easyJets ruter en særlig høj værdi for Danmark, set i forhold til ruter, hvor 90 % af passagererne er udrejsende danskere og svenskere, sagde salgsdirektør i Københavns lufthavne,” Carsten Nørland.

Med de to nye ruter er easyJet nu oppe på 8 ruter og op til 10 daglige afgange ud af København: Til London (Stansted OG Gatwick), Berlin, Milano, Manchester, Geneve og nu altså også Paris og Basel-Mulhouse- Freiburg. I 2008 fløj 375.000 passagerer med easyJet ud af København, i 2009 var det steget til 600.000 og forventningen til 2010 er en stigning på yderligere 30 procent til 780.000 passagerer.