Ny Pandora Concept Store i Københavns Lufthavn

Den 30. juli åbner en ny Pandora butik i Københavns Lufthavn. Pandora butikken er et led i lufthavnens strategi om at skabe en større prisdifferentiering i shoppingcentret – præcis som passagererne gerne vil have det.

Pandora blev for alvor kendt i Danmark, da de lancerede kollektionen med det populære armbånd, der kan skræddersyes individuelt med charms i over 500 forskellige varianter. Siden 1999 har smykkevirksomheden haft en massiv vækst på også internationalt plan. Pandora driver forretning i en række internationale lufthavne - og fra den 30. juli også i Københavns Lufthavn.

Smykker og accessorizes er ”in”
Ifølge Carsten Nørland, salgsdirektør i Københavns Lufthavne A/S, er Pandora en dansk komet på smykkehimlen, fordi virksomheden har oplevet en forrygende succes i Danmark og internationalt i de seneste år. Derfor har lufthavnen prioriteret at få netop dette attraktive brand til lufthavnen:

“Smykker og accessorizes er meget ”in” i øjeblikket og efterspurgt blandt passagererne. Da vi oplevede, at der var et uudnyttet potentiale inden for accessories, var Pandora et oplagt valg, eftersom det er et kendt mærke både i Danmark og internationalt. Desuden supplerer Pandora sortiments- og prismæssigt de øvrige butikker i lufthavnen,” forklarer Carsten Nørland.

Fokus på den totale rejseoplevelse
Pandora lægger stor vægt på design, den totale shoppeoplevelse og et højt serviceniveau. Deres smykkesortiment består både af de populære charms, den mere eksklusive LovePods kollektion, samt flere andre linjer.

”Som dansk brand er vi naturligvis meget stolte af at ekspandere på det danske marked. København har fra starten været centrum for Pandora – det var her virksomheden startede som en lille kælderforretning i 1982, der siden er vokset sig til over 250 Concept Stores verden over. Det er med absolut stolthed, at vi nu positionerer os stærkere i regionen med en butik i Københavns Lufthavn, ” udtaler Søren Busk, Retail Operational Manager hos Pandora.

Større prisdifferentiering
Pandora butikken er et led i lufthavnens strategi om at udvikle shoppingcentrets karakter, så der fremadrettet opnås en større prisdifferentiering med flere brands, der er prismæssigt tilgængelige. Det er nemlig det, passagererne efterspørger:
”Vi er i gang med at udvikle shoppingcentret og udskifte en række enheder, så vi opnår en større prisdifferentiering. Vi vil levere høj kvalitet for pengene, uanset om du er til østers og Chanel eller spagetti og fritidstøj. Der skal være noget for enhver smag," fortæller Jan Hertz, direktør for Marked- og Service i Københavns Lufthavn.

Om Pandora
Pandora blev grundlagt i 1982 i København og beskæftiger i dag over 3.500 medarbejdere på verdensplan.  Pandora er verdens tredjestørste smykkebrand og distribuerer sine smykker til mere end 40 lande fordelt på seks kontinenter. I dag rummer PANDORA kollektionen mere end 1.800 unikke smykkedesign.