Cimber Sterling ekspanderer på det internationale marked

Cimber Sterling åbner til oktober tre nye ruter ud af Københavns Lufthavn. Passagererne kan hermed se frem til øget udbud og forbedret tilgængelighed til de tre destinationer Amsterdam, Zürich og Istanbul.

Med vintersæsonens start ultimo oktober udvider Cimber Sterling endnu en gang sit ruteudbud. Det sker med åbningen af tre ruter til destinationerne Amsterdam, Zürich og Istanbul, der vil blive serviceret med henholdsvis 12, syv og to ugentlige afgange.

Understreger troen på markedet i København
”Cimber Sterling har alene i år annonceret åbningen af seks nye internationale ruter ud af Københavns Lufthavn. Med tilføjelsen af yderligere tre understreger Cimber Sterling sin tro på markedet i København og på selskabets fortsatte ekspansion,” siger Carsten Nørland, salgsdirektør i Københavns Lufthavne A/S.

Siden marts har Cimber Sterling som det eneste ruteselskab fløjet til Antalya ved den sydlige, tyrkiske middelhavskyst. Ruten til Istanbul, bliver således selskabets anden destination i Tyrkiet inden for kort tid, og udgør sammen med Amsterdam og Zürich en styrkelse af selskabets brede udbud til erhvervsrejsende og turister.

Henvendt til et bredt publikum
”Når vi planlægger hvilke destinationer, vi ønsker at flyve til, er det en vigtig faktor, at ruten tilgodeser både forretningsrejsende og fritidsrejsende. Disse tre nye destinationer er et godt eksempel på ruter, der henvender sig til et bredt publikum.

Vi har desuden en række virksomheder og rejsebureauer, som vi allerede har et tæt samarbejde med, som har udtrykt ønske om at udvide samarbejdet på en række yderligere destinationer, ” siger Lars Bording, kommerciel direktør i Cimber Sterling, og fortsætter: ”Når vi planlægger ruterne, er det essentielt, at vi kan tilbyde gode afgangstider til hovedlufthavne. Med åbningen af disse ruter tilgodeser vi kunder, der går efter et kvalitetsprodukt, med gode flytider, og til en attraktiv pris.”

Første danske selskab på Istanbul
Cimber Sterling er det første danske flyselskab, der flyver til Istanbul, og kan med afgangstider om morgenen/formiddagen tilbyde et godt alternativ til de eksisterende udbydere på ruten. Til Amsterdam bliver der to daglige afgange mandag til fredag med en morgenafgang og en sen eftermiddagsafgang. Derudover en enkelt afgang lørdag og søndag. Endelig kommer den daglige afgang til Zürich til at ligge ved middagstid.

Cimber Sterling sætter fly af typen Boeing 737-700 med 148 sæder ind på ruterne.

For afgangs- og ankomsttider, billetbestilling og øvrig information om Cimber Sterling se cimber.dk.