Cimber Sterling åbner direkte rute til Tel Aviv

Det bliver nu igen muligt at flyve direkte til den israelske storby Tel Aviv hele året rundt. Det sker, når Cimber Sterling til efteråret åbner sin første rute til en destination udenfor Europa.

”Ruten har været userviceret siden november 2001. Den er nu den femte største uservicerede rute ud af Københavns Lufthavn, og har således et stort potentiale”, siger salgsdirektør i Københavns Lufthavne, Carsten Nørland og fortsætter: ”Ved nu at forbinde Tel Aviv og København med en helårlig, direkte rute understøttes både turisme og erhvervsliv i begge regioner.”

Også Cimber Sterlings kommercielle direktør Lars Bording ser rutens brede potentiale:

"Tel Aviv er en destination, der henvender sig både til forretningsrejsende og privatrejsende i hele Skandinavien. Vi er det eneste selskab, som flyver til Israel fra Danmark i vinterhalvåret, og vi regner med, at det også vil betyde, at mange turister vil besøge det spændende land i vinterhalvåret."

Med mindre andre ruteåbninger når at overhale indenom inden åbningen 1. november, bliver ruten Cimber Sterlings 55. destination. Selskabets Boeing 737-700 med plads til 148 passagerer sættes ind på ruten med følgende tidstabel:

Mandag, onsdag og fredag: København-Tel Aviv: 09.05 - TLV 14.25

Mandag, onsdag og fredag: Tel Aviv-København: 15.20 - CPH 19.10

Billetsalget starter på mandag den 5. juli med priser startende fra 895 kr.