British Airways åbner nye ruter til London City

Til sensommeren bliver det endnu hurtigere og nemmere at komme fra København til det centrale London. Den 12. september introducerer British Airways 11 ugentlige ruter fra Københavns Lufthavn til London City Airport.

London City Airport ligger i hjertet af London med cirka 20 minutters kørselsafstand til finansdistriktet City of London og det nye businessdistrikt Canary Wharf. Derfor vil især bank- og finansfolk finde British Airways nye ruter attraktive. Men også fritidsrejsende vil få flere muligheder for at rejse til og fra den spændende storby.

Nye fly, nye ruter
Peter Rasmussen, Regional Commercial Manager, Northern Europe, udtaler: ”Det har været et år med nye tiltag for British Airways i London City Airport. Vi har indledt ruteflyvning med de nye Embraer 190 fly, og nu åbner vi vores første rute til Skandinavien,” siger han og fortsætter: ”Vi åbner ruten, fordi vi har oplevet en efterspørgsel blandt vores kunder på såvel forretningsrejser og ferierejser mellem Danmark og det centrale London. Vi er meget glade for at kunne åbne en ny spændende rute med vores nye fly.

Attraktiv rute for finans- og bankfolk
”London City ligger bogstaveligtalt på en mole i selve London, ganske tæt på finansdistriktet ”The City”. British Airways nye ruter gør det nemmere og mere attraktivt at flyve mellem de to storbyer, og det vil især være en fordel for de mange finans- og bankfolk. Samtidig er den øgede kapacitet med til at styrke Københavns Lufthavns position med et vidtforgrenet rutenetværk, og det vil på sigt bidrage positivt til dansk økonomi og erhvervsliv,” siger Carsten Nørland, salgsdirektør i Københavns Lufthavne.

British Airways flyver to gange dagligt på hverdage fra Københavns Lufthavn til London City Airport i hjertet af London. Der vil ligeledes være en flyvning fra København på lørdage og en fra London City på søndage.  Selskabet indsætter splinternye Embraer 170 og 190 med plads til henholdsvis 76 og 98 passagerer. Flyvetiden til London City Airport er omkring to timer.

Når British Airways begynder at flyve til London City Airport fra den 12. september får Københavns Lufthavn hele 23 daglige flyvninger til London.