Norwegian åbner rute til Marrakech

Flyselskabet Norwegian lancerer i dag en ny vinterrute fra København til Marrakech i Marokko. Det er den femte nye interkontinentale rute ud af København på under et år.

Norwegian udvider nu vinterprogrammet med en ny rute til Marrakech. Ruten får to ugentlige afgange onsdag og lørdag, og første afgang er 3. november 2010.

”Vi oplever stor efterspørgsel på vinterruter til varme destinationer. Sidste år lancerede vi med succes en rute til Dubai. Derfor er vi glade for, at vi nu kan udvide vores store udbud af varme vinterdestinationer med et populært, eksotisk rejsemål som Marrakech,” siger Norwegians danske presse- og markedschef Johan Bisgaard Larsen.

”Norwegian er Københavns Lufthavns næststørste kunde, og en interkontinental rute til Marrakech understreger selskabets vækstambitioner både regionalt og internationalt,” siger Carsten Nørland, salgsdirektør, Københavns Lufthavn og tilføjer: ”Fem forskellige selskaber har nu oprettet fem nye interkontinentale ruter ud af København på under et år, og det er med til at understrege Københavns Lufthavns skandinaviske førerposition.”

Marrakech er Marokkos næststørste by og metropol for kultur og underholdning. Marrakech er en livlig by, der er berømt for sine markeder og festivaler. En af hovedattraktionerne er Djemaa el-Fna, hovedpladsen i Marrakechs gamle bydel. Pladsen summer af liv dag og nat og er omgivet af madboder, akrobater og underholdning.  De smalle sidegader er spækket med restauranter.