Bedre service og lavere brændstofpriser til flyselskaberne i Roskilde Lufthavn

Roskilde Lufthavn har i dag skrevet kontrakt med Shell som leverandør af brændstof til de mange fly, der dagligt benytter lufthavnen. Hermed er der to brændstofleverandører, hvilket ventes at give mere konkurrencedygtige priser og forbedret service til flyselskaberne.

Indtil nu har BP været eneste brændstofleverandør til flyene, der hvert femte minut – hver dag – året rundt – letter eller lander fra Roskilde Lufthavn. Men med underskrivelsen af en ny leverandøraftale mellem Shell og Roskilde Lufthavn, kommer der konkurrence på brændstofleverancen, og hermed lavere priser og bedre service til flyselskaberne.

”Med Shells entré får vi konkurrence på brændstofpriserne. Dette ser vi som en stor fordel for vores kunder som nu får to leverandører at vælge imellem, hvilket forhåbentligt afspejler sig i prisen på fuel”, siger lufthavnschef Lars Lip, Roskilde Lufthavn.

Leverandøraftalen følges med en agentaftale, da Roskilde Lufthavn skal være agenter for Shell, og således skal stå for tankningen af fly.

Nyt tankanlæg
”Vi ser frem til at arbejde sammen med Roskilde Lufthavn, hvor vi ikke kun ønsker at servicere business segmentet men også mindre flyejere, der bruger Avgas. Det er en spændende tid at påbegynde samarbejde med lufthavnen, og vi er overbeviste om, at vi vil forbedre Roskilde Lufthavns brændstoftankning gennem mere konkurrencedygtige priser og forbedret service til flyselskaberne” siger, Vice Precident Sjoerd Post, Shell Aviation.

Roskilde Lufthavn bliver mest brugt til erhvervsrelaterede flyvninger, skole- og taxiflyvning samt helikopterflyvning. De største flyoperatører der benytter lufthavnen er Air Alsie, Netjets, North Flying, Excecujet og Silver Cloud.

Shell begynder i sommeren 2010 etableringen af et helt nyt tankanlæg, der ventes at stå klar i oktober. Dette fremtidssikrede anlæg vil være med til at sikre robusthed i forhold til leverance af flybrændstof.