Delta åbner direkte rute til JFK

Delta Air Lines åbner i dag første direkte rute mellem Københavns Lufthavn og New Yorks travleste lufthavn JFK. Dermed er tilgængeligheden til hele Nordamerika markant forbedret til gavn for både turisme og erhvervsliv.

Mulighederne for at komme til og fra ”The Big Apple” – og resten af USA forbedres betydeligt i dag, når verdens største flyselskab, Delta Air Lines åbner en ny rute til et af selskabets vigtigste trafikknudepunkter JFK, New York.

Delta åbner op for Amerika
Delta Airlines flyver allerede direkte fra København til selskabets anden hovedlufthavn i Atlanta. Med 200 destinationer alene ud af Atlanta og JFK til hele Amerika, Latinamerika og Caribien, styrker den nye rute således forbindelserne til attraktive destinationer til gavn for turisme og erhvervsliv.

”København er for tiden den vigtigste destination uden en nonstop forbindelse til New York JFK. Vi er derfor glade for at kunne supplere vores eksisterende rute til Atlanta med en ny service, der forbinder København med USA’s finansielle centrum, hvilket vil styrke både erhvervsliv og turisme i begge regioner”, direktør for Network Planning i Delta Air Lines, Jeffrey Lobl.

CPH’s position som Skandinaviens hub er styrket fra flere fronter
Københavns position som Skandinaviens trafikknudepunkt styrkes ikke alene af den nye rute til JFK. Alene i år er en direkte rute til Doha åbnet, og ruter til Toronto og Kairo er på vej.

”CPH er meget glade for at kunne byde velkommen til den første transatlantiske rute i mere end tre år. Efter nogle hårde år, er det så dejligt at opleve, at vi alene i år også kan lancere interkontinentale med Air Canada til Toronto, med Qatar Airways til Doha og med Egypt Air til Kairo”, fortæller adm. direktør for Københavns Lufthavne Brian Petersen og fortsætter:

”Nye interkontinentale ruter har stor betydning for vores position som Skandinaviens førende trafikknudepunkt og for vores muligheder for at tilbyde de bedste forbindelser i Skandinavien. Med syv direkte ruter tilbyder CPH nu de bedste forbindelser til Nordamerika fra Skandinavien. Vi er glade for, at vi med denne nye rute styrker CPH’s position som hub og herigennem forbedrer tilgængeligheden til det amerikanske marked gennem Deltas mange videre forbindelser.

Flyv på BusinessElite
Delta Air Lines sætter en Boeing 757-200 med plads til 170 passagerer ind på ruten. 15 af sæderne er i Delta Air Lines’ prisvindende BusinessElite klasse, der udover en bred og altid opdateret vifte af underholdningsmuligheder inkluderer innovativ mad fra den kendte kok Michelle Bernstein og udsøgt vin udvalgt af Delta’s Master Sommelier Andrea Robinson.

Der vil være afgang fra København kl. 14.40 med ankomst i New York, JFK kl. 16.45. Flyet returnerer kl. 19.00 med ankomst i København morgenen efter kl. 09.05. Se mere på www.delta.com.