Københavns tilgængelighed øges atter med styrket ruteudbud

Til foråret åbner Norwegian på ruten til Helsinki, og allerede til efteråret åbner det ukrainske selskab AeroSvit på ruten til Kiev, mens Ostfriesische Lufttransport som de første begynder at flyve mellem København og den tyske by Nürnberg.

Det næststørste flyselskab i Københavns Lufthavn, Norwegian, åbner til foråret 2011 på ruten mellem Helsinki og København og skaber dermed yderligere konkurrence på en af de største ruter ud af København.

”Åbningen af yderligere en rute til Helsinki vil øge tilgængeligheden til København til gavn for både turister og erhvervsliv. Helsinki er indtil nu den syvende største destination ud af København, og vi har derfor en forventning om, at Nowegians udvidelse af udbuddet hertil vil blive godt modtaget hos vores passagerer,” siger Carsten Nørland.

Ruten åbner den 5. maj med 11 ugentlige frekvenser fordelt på to daglige afgange mandag til fredag og en daglig på søndage. For yderligere information se: www.norwegian.dk

Forbedret tilgængelighed til Kiev
Med overgangen til vinterprogrammet den 31. oktober åbner det ekspansive ukrainske selskab AeroSvit sin nye rute mellem København og Kiev. Dermed bliver adgangen til en af de vigtige østeuropæiske vækstøkonomier forbedret i form af daglig afgang fra København til den ukrainske hovedstad.

“Ukraine har haft stærk økonomisk vækst gennem det sidste årti og er derfor en vigtig handelspartner for Danmark. Det er af samme grund vigtigt, at tilgængeligheden til landet er så god som mulig, og det bidrager AeroSvits daglige afgang virkelig til,” siger salgschef Carsten Nørland, Københavns Lufthavne A/S.

Via Kiev tilbyder AeroSvit forbindelse til Ukraines største byer samt til en lang række eftertragtede destinationer som Bangkok, Beijing og Delhi.

"Åbningen af denne nye rute er meget vigtig og lovende for os. Fra nu af vil AeroSvit som Ukraines største netværksselskab kunne generere nye ruter mellem København og en lang række af vores destinationer på forskellige kontinenter,” fortæller Anton Mattis, First Deputy Director General for Commerce hos AeroSvit.

For afgangs- og ankomsttider, information om AeroSvits samlede rutenetværk samt bestilling af billetter se: www.aerosvit.com.

Ny rute til Bayern
Den 2. november begynder det tyske regionalselskab Ostfriesische Lufttransport (OLT) at flyve mellem København og Nürnberg i den tyske delstat Bayern seks gange om ugen. Det bliver den eneste rute til og fra den tyske storby, og Københavns Lufthavns position som knudepunkt styrkes yderligere, idet en stor del af passagererne må forventes at transferere i København.

Der bliver afgang fra CPH kl. 17.10, og allerede nu forventer OLT at indsætte en ekstra daglig morgenafgang fra sommerprogrammet.

For information om afgangs- og ankomsttider, OLT’s øvrige ruter og køb af billetter se www.olt.de