Brian Petersen træder tilbage som administrerende direktør for Københavns Lufthavne A/S

Brian Petersen har besluttet at træde tilbage efter 3½ år som adm. direktør for Københavns Lufthavne A/S.

”Efter mange år i udlandet har mine år i Københavns Lufthavn givet mig en fantastisk mulighed for at lære dansk erhvervsliv at kende. De gode resultater i lufthavnen har åbnet nye muligheder for mig, som senest formandskaberne i VisitDenmark og B&O. Vi har opbygget en meget stærk ledelsesgruppe i CPH, så jeg føler, at jeg nu kan kaste mig over nye opgaver uden for lufthavnen”, siger Brian Petersen.
”Jeg vil gerne takke Københavns Lufthavnes bestyrelse, som har givet gode muligheder for at skabe resultater, der gavner passagerer, flyselskaber og andre virksomheder i CPH”.

”På vegne af bestyrelsen vil jeg gerne takke Brian for hans ledelsesindsats gennem de seneste 3½ år”, siger bestyrelsesformand Henrik Gürtler. ”CPH har udviklet sig som en stærk, kundefokuseret virksomhed med god passagervækst, trods det vanskelige økonomiske klima. Vi ønsker ham alt godt i hans fremtidige karriere.”

I de seneste tre år har Københavns Lufthavne fokuseret på sin kerneforretning – kunderne, driften og infrastrukturen – og er dermed kommet ud på den anden side af finanskrisen med væsentlige forbedringer i passagerservicen og samarbejdet med flyselskaber og andre kunder i CPH.

”Københavns Lufthavn har i år præsteret den højeste trafikvækst blandt europæiske storlufthavne, hvilket bl.a. skyldes det strategiske partnerskab, som CPH indgik med SAS tidligere på året, som har medført en historisk stigning i antallet af transferpassagerer. Endvidere åbner Københavns Lufthavns nye lavprisfinger CPH Go 31. oktober, hvilket skal sikre fortsat lavprisvækst,” siger Henrik Gürtler.

Københavns Lufthavne ledes som hidtil af et kompetent lederteam. Processen med at finde en ny adm. direktør er igangsat, og økonomidirektør Per Madsen er registreret som direktør hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.