Flere afgange til Berlin med easyJet

easyJet øger nu antallet af daglige afgange fra København til Berlin fra én til to. Dermed har lavprisselskabet på ét år fordoblet antallet af afgange fra København.

Ruten mellem København og Berlin er blevet så succesfuld, at easyJet nu fordobler antallet af daglige afgange fra én til to.

”Berlin er en af danskernes absolutte favoritter, når det kommer til city-destinationer. Og den efterspørgsel imødekommer vi nu som del af den generelle markedsudvidelse, vi er i gang med i Skandinavien,” siger Thomas Haagensen, Regional General Manager for easyJet i Norden.

Fordobling på et år
”Desuden er vores forretningssegment støt stigende, og de efterspørger naturligvis en fleksibilitet i forhold til antal daglige afgange. Den ekstra afgang om dagen er dermed en klar forbedring af det produkt, vi tilbyder vores forretningspassagerer, sammen med blandt andet online check in, ubegrænset vægt på håndbagage og speedy boarding.”

Med to daglige afgange til Berlin samt ruterne til Milano og London Gatwick, som åbnede henholdsvis i efteråret og lige efter nytår, har easyJet på ét år fordoblet antallet af afgange fra København fra fire til otte daglige afgange.

Fantastisk vækst
”Vi har oplevet en fantastisk vækst blandt lavprisselskaberne i Københavns Lufthavn gennem de senere år, og vi er glade for at kunne tilbyde både flere destinationer og flere afgange til passagererne. Det er med til at bevare Københavns position som Skandinaviens knudepunkt, og denne forøgelse af daglige afgange til Berlin vil både være attraktiv for de mange ferierejsende, men også det voksende antal forretningsrejsende, der pendler mellem København og Berlin og har brug for fleksibilitet og flere daglige afgange,” siger Carsten Nørland, VP Aviation i Københavns Lufthavn.

Den ekstra daglige afgang mellem København og Berlin åbner 2. november 2009. Se mere på easyJet.com.