Fire nye europæiske ruter

Konkurrencen skærpes til gavn for passagererne på en række ruter til europæiske hovedsteder, når lavprisselskabet Norwegian til august åbner fire nye ruter til Wien, Dublin, Rom og Warszawa.

”Skærpet konkurrence er altid til gavn for passagererne i form af større fleksibilitet, flere afgange og ikke mindst lavere priser. Derfor er det glædeligt, at Norwegian endnu engang udvider sin danske base og åbner fire nye ruter,” siger Carsten Nørland, Aviationdirektør, Københavns Lufthavn.

”København er hurtigt blevet en vigtig base for Norwegian, og vi er blevet rigtig godt modtaget af danske og også svenske rejsende, som rejser fra København. Trods finanskrisen har vi oplevet en stor efterspørgsel og et stigende passagertal. De rejsende er blevet mere prisbevidste, og flere vælger Norwegian og vores lave priser,” siger Daniel Skjeldam, kommerciel direktør i Norwegian.

De fire ruter åbner 17. august med tre ugentlige afgange fra Kastrup til Wien, Rom og Dublin, mens der vil være seks ugentlige afgang til Warszawa.