Vejen til et bedre transferprodukt CPH

CPH afholdt for nylig en såkaldt Interline konference for alle de flyselskaber, der flyver på Københavns Lufthavn. Formålet med konferencen er at skabe et forum, hvor flyselskaberne kan mødes og skabe nye forretningsrelationer – og udvikle CPH’s transferpotentitale. I år deltog rekord mange selskaber.  

17.04.2009

110 møder blev der afholdt i løbet af den ene dag, hvor Interline konferencen fandt sted for nylig. Det er en tredobling i antallet af mødet i forhold til 2005, hvor konferencen blev afholdt for første gang. Også deltagerantallet er vokset markant gennem de seneste fire år. I år var hele 31 selskaber repræsenteret på konferencen.

”Det stigende antal deltagere er et tydeligt bevis på, at det har en værdi for selskaberne og for CPH, at vi afholder konferencen. Selskaberne har i øjeblikket stor fokus på at optimere deres forretning og griber alle muligheder for at komme i dialog med andre i branchen, så parterne i fællesskab kan udvikle nye løsninger, som kommer deres forretning til gode,” siger Carsten Nørland, underdirektør, Københavns Lufthavne A/S.

Et vigtigt led i strategien om et bedre transferprodukt
Interline konferencen er et vigtigt led i Aviation’ strategi om at forbedre transferproduktet i Københavns Lufthavn ved blandt andet at skabe mulighederne for et øget samarbejde mellem flyselskaber og de øvrige leverandører til flyrejsen.

”Et vigtigt led i vores strategi er at skabe rammerne for dialog mellem selskaberne, så selskaberne i fællesskab får udviklet nogle nye løsninger, som betyder, at passagererne i sidste ende får et bedre transferprodukt og vælger Københavns Lufthavn som hub. På den måde kan vi fastholde vores position som Skandinaviens største trafikknudepunkt,” siger Carsten Nørland.

En styrkelse af Københavns Lufthavn som hub
Den overordnede tilbagemelding fra flyselskaberne var meget positivt. Jørgen Peter Villadsen, Interline Revenue Manager hos SAS, havde følgende kommentar:

”For mig var konferencen meget udbytterig. Det fungerer rigtig godt med de korte 15 minutters møder, som er en god anledning til at få taget hul på en dialog, der kan ligge til grund for videre forhandling. Jeg er helt sikker på, at konferencen kan være med til at styrke Københavns Lufthavn som hub til gavn for både selskaberne, passagererne og CPH. Jeg vil bestemt deltage igen næste år,” sagde han.