Populært at bruge lufthavnens online tjenester på hjemmesiden

Få sms’er til din telefon om afgange og ankomster. Bestil din parkeringsplads og dine tax-free varer hjemmefra. Abonnér på Rejseservice og få gode tips og råd. Københavns Lufthavne tilbyder en række gratis online tjenester, som gør det nemt og hurtigt at komme gennem lufthavnen. Nye tal viser, at passagererne for alvor har taget de gratis services til sig.  

18.07.2008

Hver måned besøger over en halv million mennesker lufthavnens hjemmeside. Særligt online tjenester som sms-service, forhåndsreservation af en parkeringsplads i lufthavnen og tax-free bestilling hjemmefra er populære blandt de rejsende.

Vi er utrolig glade for, at en stor andel af vores passagerer benytter vores online tjenester. På www.cph.dk er der gode tips og råd til, hvordan man kommer hurtigt gennem lufthavnen, og vi ved af erfaring, at velforberedte passagerer får en bedre start på rejsen og føler sig mere trygge,” siger Susanne Frank, passagerchef i Københavns Lufthavne.

Penge at spare ved køb af tax-free-varer og parkering på nettet
Udover hjælp til selve rejsen, kan de rejsende også få assistance til at få klaret indkøbene hurtigere – og ikke mindst billigere – på lufthavnens hjemmeside:

Det stigende antal passagerer, som allerede kender til cph.dk, ser det som en oplagt fordel at forudbestille varer. Ved at forudbestille tax-free-varer online kan man opnå en besparelse på yderligere 20 % på de i forvejen lave priser. Det betyder, at de rejsende samlet set sparer minimum 36 % på parfume, hudpleje og kosmetik i forhold til den vejledende udsalgspris. Desuden giver det en mere rolig og afslappet start på rejsen, hvor de kan nyde en kop kaffe eller et måltid mad inden flyafgang,” siger Henrik Busch, direktør for de kommercielle aktiviteter i Københavns Lufthavne.

Siden 1. juni 2007 har over 54.000 rejsende tilmeldt sig The Tax-Free Club, hvor der er gode tilbud, nyheder og besparelser at hente.

Også på parkeringsområdet er der penge at spare ved i god tid at bestille online. I ferieperioder som juli og august måned kan der opnås besvarelser på op til 60% på weekend- og ugeparkering på de parkeringsanlæg, der ligger tæt på terminalerne. Allerede nu har rejsende booket deres parkering til den meget travle efterårsferie, hvortil man skal booke i god tid for at få de billigste pladser.

Fakta:
Lufthavnen sender hver måned en kvart million gratis sms’er ud

  • Antallet af parkeringsreservationer er på et år steget med 41 procent
  • Flere end 12.000 har tilmeldt sig Rejseservice siden maj 2008
  • Antallet af online bestillinger på tax-free er på et år tidoblet


    SMS-service:

    • Der informeres om afgange og ankomster, forsinkelser, boardingtid og meget andet
    • SMS-servicen er både til passagerer og pårørende
    • Servicen er gratis

    Forudbestil parkeringsplads:

    • Omkring hver anden rejsende, der parkerer i lufthavnen i en uge eller mere, forhåndsreserver en plads. Især ferierejsende benytter sig af at kunne forudbestille
    • Man sikrer sig en plads til den pris og på det anlæg, man ønsker
    • Hvis man reserverer i god tid eller i ferieperioder, har man mulighed for at få helt op til 60 % online rabat på parkering

    Rejseservice - gode råd i indbakken:

    • En huskeseddel før afrejse
    • Masser af gode råd til at komme hurtigt gennem lufthavnen

     Tax-free-varer online:

    • Man sparer yderligere 20 procent ved at bestille hjemmefra
    • Priserne er i forvejen lave, så man alt i alt sparer 36 procent
    • Man kan sidde hjemme og vælge sin parfume eller after shave i fred og ro
    • 50.000 har tilmeldt sig Tax-free-klubben