Nyt passagerstrøg i hjertet af lufthavnens transitområde

Mange måneders ombygning på hovedstrøget i lufthavnens transitområde nærmer sig nu sin afslutning.

Natten mellem den 4. og 5. juni kunne passagerer for første gang gå på det flotte, nye passagerstrøg i hjertet af lufthavnens transitområde, der forbinder terminal 2 og 3. Der mangler stadig en mindre bid i den vestlige ende af passagerstrøget, som forventes afsluttet den 20. juni.

Ombygningen forventes afsluttet til oktober
Passagerstrøget er stadig omgivet af byggevægge, hvor der bliver etableret et stort nyt informationstorv, flere toiletter og siddepladser samt nye restaurant- og butiksmuligheder. De nye passagerfaciliteter, butikker og restauranter på hovedstrøget vil blive indviet successivt frem til oktober 2008, hvor ombygningen forventes afsluttet.

Ombygningen og renoveringen har været i gang siden efteråret 2007 og omfatter cirka 5000 kvadratmeter. De 2300 m2 er nyt areal og inddraget ved en udvidelse med 16 meter ud mod flyforpladsen, den resterende del er renovering af eksisterende terminalarealer samt nye kontorer og personaleområder på indskudte 2. sale.

Mere lys og rummelighed i hjertet af lufthavnen

Vi er nu ved at nærme os afslutningen af en gennemgribende ombygning på lufthavnens hovedstrøg. Vi har blandt andet udvidet det gennemgående passagerstrøg fra cirka 1400 til 2100 kvadratmeter, hvor der er indbygget otte store ovenlysvinduer. Lysindfaldet er blandt andet med til at guide passagererne gennem hovedstrøget. Samtidig er der etableret glasfacader med udsigt ud over banerne. De store mængder dagslys og den øgede lofthøjde tilfører hovedstrøget mere lys og rummelighed. Med den gennemgribende ombygning får vi et tidstypisk transitområde med nye passagerfaciliteter og et attraktivt handelsstrøg,” udtaler Kristian Slaarup Kongstad, direktør for Ejendomme.

Københavns Lufthavne A/S har investeret et trecifret millionbeløb på udvidelsen og redesignet af området omkring hovedstrøget.