easyJet åbner København-Milano

Europas fjerdestørste flyselskab vokser fortsat og udvider sit europæiske rutenet med endnu en dansk rute. easyJet er dermed oppe på tre ruter til og fra København.

easyJet annoncerer i dag åbningen af endnu en dansk rute, der åbner 1. oktober. Danske passagerer vil dermed kunne flyve dagligt fra København til Milano Malpensa i Italien med easyJet. Den nye, danske rute er den tredje easyJet-rute fra København, idet easyJet i forvejen flyver mellem København og London samt København og Berlin.

Fortsat vækst

Den nye rute mellem København og Milano er en del af vores fortsatte vækst og er samtidig vores første skridt i en øget satsning på Skandinavien. Vi begynder med ruterne mellem København-Milano og Stockholm-Milano, og flere vil komme til," siger John Kohlsaat, General Manager for easyJet i Nordeuropa.
Vi vil gerne have en så bred palette som muligt at tilbyde passagererne, og det er easyJets nye rute til Milano med til at understøtte. easyJet er et af de hastigst voksende flyselskaber i Europa, og derfor er en ekspansion af selskabets ruter ud af København velkommen for os – og noget vi har arbejdet på længe,” siger Brian Petersen, adm. direktør Københavns Lufthavne A/S.

Forventer stor interesse
easyJet forventer stor interesse for den nye rute fra både ferierejsende og forretningsfolket. Milano har et verdensberømt, pulserende kultur- og modecentrum og er hjemby for bl.a. Scala Operaen. Og så er der selvfølgelig fodbolden. Milano er hjemby for de europæiske storklubber AC Milan og Inter.

Samtidig er Milano Italiens rigeste by og det finansielle og industrielle centrum i landet. Milano er kendt for brands som Pirelli, Alfa Romeo og Campari samt en førende messeby inden for mode, møbler og IT.

Desuden ligger Milano tæt på mange af de store, italienske skisportssteder, så ruten er attraktiv for danskerne året rundt.

Der er mange grunde til at flyve til Milano både på weekend, på sommerferie og på forretningsrejse. Og nu har de danske rejsende altså en ny mulighed for at gøre det hurtigt og bekvemt,” siger John Kohlsaat.