Længere ventetider
Vi oplever i øjeblikket ekstra travlhed i lufthavnen. Det kan betyde længere ventetid end normalt. Kom derfor i ekstra god tid og vær forberedt med de nødvendige rejsedokumenter. Følg dit fly og få råd og vejledning til din rejse her.

CPH: Behov for lavprisfaciliteter

Københavns Lufthavne A/S er i dag blevet orienteret om et projekt, hvor to tidligere ansatte vil opføre en terminal målrettet lavprisselskaber i lufthavnens østområde. Planerne ligger helt i tråd med aktiviteter, som lufthavnen allerede har sat i gang:

Faciliteter til lavpris er en rigtig god idé. Vi har i et halvt år undersøgt mulighederne for at etablere lavprisfaciliteter. Vi har som et led i denne undersøgelse engageret en konsulent med ekspertise i lavprisselskaber. Vores undersøgelser sigter på både at etablere de rette faciliteter til alle vores flyselskabskunder og til cargo. Vi har sat meget ambitiøse mål om, at faciliteterne skal møde lavprisselskabernes behov om lave omkostninger og effektive passagerfaciliteter. Jeg har først hørt om det andet projekt i dag, og jeg vil i den kommende tid undersøge alle muligheder for at kunne tilbyde endnu mere attraktive løsninger for flyselskaberne,” siger Brian Petersen, adm. direktør for Københavns Lufthavne A/S.