Hestekræfter sluppet løs i transitområdet

Hvis du som passager er til frække biler og hestekræfter, så er det måske værd at lægge vejen forbi transitområdet i Terminal 2. Som noget nyt udstilles glamourøse biler som en Porsche 997 turbo og en Ferrari F430 i Københavns Lufthavn– og du har oven i købet mulighed for at vinde en af dem.

Hvis du drømmer om at køre rundt i en Porsche eller Ferrari, så skulle du måske lægge vejen forbi transitområdet. Her er det mulighed for at få et kig på nogle af verdens dyreste og mest luksuøse bilmodeller.

180 vindere indtil videre
Den nye biludstilling i Københavns Lufthavn er et koncept udviklet af ”Best of the best”. Ved at købe et lod på 250,- kroner deltager den rejsende i lodtrækningen om en af udstillingsmodellerne, men den heldige vinder kan også vælge mellem forskellige andre biler, hvor registreringsafgiften allerede er betalt.

Best of the best har tilsvarende udstillinger i andre lufthavne som London Gatwick North, Birmingham International og London Heathrow Terminal 5.

Formålet er a give passagererne en mulighed for at vinde deres drømmebil for 250,- kroner, og desuden ønsker vi at skabe en spændende udstilling i lufthavnen med de nyeste og mest luksuøse biler. I de syv år, hvor virksomheden har været etableret, har vi udloddet biler for over €12,000,000 til 180 vindere. Best of the best er noteret på London Stock Exchange, og alle biler er ejet og betalt på forhånd af virksomheden,” fortæller William Hindmarch, Managing Director i Best of the best.

Nye udstillingsmodeller hvert halve år
I Københavns Lufthavn er bilerne populære - særligt blandt det mandlige publikum. En af dem, der bliver betaget af de blankpolerede køretøjer, er Carsten Hansen fra Kolding:

Jeg er interesseret i biler, og har vel en drengedrøm om at have en Ferrari holdende hjemme i garagen, og derfor har jeg også deltaget i konkurrencen,”
Vi har valgt at indgå en kontrakt med Best of the best, fordi erfaringer fra andre lufthavne viser, at passagererne kan lide kombinationen mellem biludstilling og muligheden for at vinde en milliongevinst. Desuden udskiftes bilerne løbende, så udstillingen fornyes med forskellige modeller, så de matcher passagerernes forskellige smag,” siger Henrik Busch, direktør for de kommercielle aktiviteter i Københavns Lufthavne A/S.

Der bliver trukket lod om bilerne hver fjerde uge, og bilerne i Københavns Lufthavn bliver udskiftet med nye modeller cirka hvert halve år.

De to blankpolerede biler har en midlertidig placering i transitområdet ved siden af den store taxfree butik.