Nyt kiosk koncept i Københavns Lufthavn

Passagererne i Københavns Lufthavn efterspørger et bredt udvalg af bøger, og fra efteråret vil de opleve et nyt koncept i lufthavnens kiosker, der blandt betyder et større udbud af bøger.

I oktober 2008 åbner SSP (Select Service Partner) og WHSmith dørene for fem kiosker i Københavns Lufthavn. To af kioskerne kommer til at ligge før den centrale sikkerhedskontrol, mens de tre andre vil være at finde i henholdsvis Finger A, Finger B og Finger D.

Butikken i Finger B er hovedbutikken og dækker tæt på 400 m2. De fem butikker har et samlet areal på omkring 700 m2.

Større udvalg af bøger og over 215 års erfaring

Vi er meget glade for at kunne tilbyde vores passagerer et nyt kiosk koncept. Efterspørgslen på bøger er stigende, så vi er glade for, at den nye operatør blandt andet har valgt at udvide udvalget af bøger. Med WHSmith byder vi en international operatør, der ikke er til stede på det danske marked i dag, velkommen. Partnerskabet mellem SSP og WHSmith betyder, at den eksisterende operatørs, SSP, værdifulde know-how kan bruges i den fortsatte drift af kioskerne, mens brandet WHSmith vil bidrage med en global forståelse for rejsende og over 215 års erfaring med detailhandel,” siger Kommerciel direktør i Københavns Lufthavne A/S, Henrik Busch.

Kioskerne i Københavns Lufthavn er de butikker i lufthavnen, der besøges af det største antal passagerer.

”Vi er meget glade for at have vundet dette udbud og ser frem til at præsentere WHSmiths detailhandels brand for rejsende. Der er gode synergier mellem WHSmith og SSP indenfor rejsesegmentet, der vil være til gavn for lufthavnens passagerer,” siger Managing Director hos SSP Danmark, Michael Grann.