Sterling Airlines går konkurs

Flyselskabet Sterling Airlines A/S har indgivet konkursbegæring. Det betyder, at alle selskabets afgange og ankomster er aflyst. Du kan se alternative rejsemuligheder med andre flyselskaber via lufthavnens rutekort. For billetbestilling kontakt venligst flyselskabet.

En række af selskabets kunder, der har købt og betalt billetter via Sterlings hjemmeside, har ytret ønske om at få refunderet passagerafgiften. Københavns Lufthavne A/S kan desværre ikke tilbagebetale et beløb, vi ikke har modtaget.

De takster, som flyselskaberne betaler til CPH for at benytte lufthavnen og dens faciliteter, afhænger både af flyenes størrelse og af antallet af passagerer. Derfor kendes den endelige start- og passagerafgift først, efter at flyet er afgået, og CPH fakturerer derfor også først efterfølgende flyselskabet.

Den opkrævede passagerafgift er derfor et forhold mellem boet efter Sterling og de passagerer, der har købt og betalt billet og afgift.

Informationer fra Sterling på www.sterling.dk