Flyv direkte til Milano med easyJet

Endnu en daglig, direkte rute føjes til lavprisudbuddet i Københavns Lufthavn, når esayJet i dag, onsdag den 1. oktober, har premiere på ruten København-Milano.

I 2007 rundede Københavns Lufthavne 3 millioner lavprispassagerer, og netop lavpristrafikken står fortsat for den største trafikvækst.

Vi er glade for at kunne tilbyde vores passagerer endnu en lavprisrute til en populær destination. Lavpristrafikken er vores væsentligste vækstområde, og det er en tendens der ser ud til at fortsætte i de kommende år” siger Brian Petersen, adm. direktør i Københavns Lufthavne.

København-Milano er easyJets tredje rute ud af København. I forvejen flyves dagligt på ruterne København-London og København-Berlin. Som Italiens centrum for finans og industri såvel som mode og kultur appellerer den nye destination til såvel forretnings- som fritidsrejsende. easyJet forventer stor interesse for ruten, der er led i en øget satsning på det skandinaviske marked.

easyJet er det hurtigst voksende flyselskab i Italien. Alene i år vil vi transportere 7 millioner passagerer i Italien og halvdelen af dem til og fra Milano. Den nye rute København til Milano er en del af dette, en del af vores fortsatte vækst og desuden det første skridt i en øget satsning på Skandinavien," siger Thomas Haagensen fra easyJet, der er General Regional Manager med ansvar for det nordiske marked.