TAP Portugal udvider rutenetværket fra Københavns Lufthavn

Fra sommeren 2008 udvider TAP Portugal antallet af flyvninger fra Københavns Lufthavn til Lissabon med seks ekstra afgange. De ekstra nye ruter giver passagererne endnu bedre muligheder for at rejse mellem København og Portugals hovedstad.

I perioden fra den 1. juni til den 15. september udvider TAP Portugal antallet af flyvninger fra Københavns Lufthavn til Lissabon fra syv til 13 ugentlige afgange. Det giver flere muligheder for at rejse mellem København og Lissabon samtidig med, at Portugals hovedstad bygger bro til Sydamerika hovedsagelig Brasilien.

En øget fleksibilitet for passagererne
Joao Morais, Country Manager, TAP Portugal forventer sig meget af det øgede antal ruter mellem København og Lissabon, der er et populært rejsemål for mange skandinaver:

"Vi har udvidet med nye og flere afgange for at skabe en øget fleksibilitet for vores kunder. Fremover behøver vores passagerer ikke længere en overnatning i Lissabon på vejen videre til de populære oversøiske destinationer som Rio de Janeiro, Sao Paulo, Fortaleza eller Natal i Brasilien,"

Bygger bro til Sydamerika
Også den administrerende direktør i Københavns Lufthavn glæder sig over, at TAP Portugal udvider sit rutenetværk ud af Københavns Lufthavn. Det nu er muligt at flyve ud og hjem samme dag, og det vil gavne især forretningssegmentet:

"Det glæder mig, at TAP Portugal udvider sit rutenet mellem København og Lissabon, og vi venter os meget af denne kapacitetsforøgelse. Som et led i vores strategi ønsker vi at tilbyde passagererne et veludviklet rutenetværk. TAP Portugals øgede antal frekvenser er et vigtigt led i denne strategi, idet passagererne får bedre og flere forbindelser mellem København og Lissabon. Desuden bygger ruterne bro mellem Skandinavien og mange interessante destinationer i Sydamerika," udtaler Brian Petersen, administrerende direktør i Københavns Lufthavne A/S

To daglige afgange
I perioden fra den 1. juni til den 15. september vil TAP Portugal have to ugentlige afgange med daglige afgange kl. 08.20 og igen 14.45 med undtagelse af onsdag morgen. Fra Lissabon er der dagligt returflyvning kl. 09.25 og kl. 17.25 med undtagelse af tirsdag eftermiddag. TAP Portugal flyver ruten mellem København og Lissabon med en Airbus 319-100 med plads til 124 personer.