Gulddrengene fejret i Københavns Lufthavn

Mandag den 28. januar vendte EM-guldholdet hjem fra Norge. Spillerne blev modtaget af tusindvis af fans i Københavns Lufthavn, der var mødt op for at ønske tillykke med guldmedaljen.

"Det var en helt fantastisk modtagelse og en enestående oplevelse, da lufthavnens brandvæsen sprøjtede vand på flyet. Det er altid en fornøjelse at lande i Københavns Lufthavn, men i dag var det noget helt særligt," fortalte en overvældet Joachim Boldsen efter ankomsten til Københavns Lufthavn

Da det danske EM-guldhold vendte hjem til Danmark, blev de ekskorteret af flyvevåbnets F16 jagere. Da SAS-flyet satte hjulene på jorden, hyldede lufthavnens Brand & Redning gulddrengene med en æresport i vand og trut i hornet. I terminalerne blev de mødt af de mange håndboldsfans, der havde sat eftermiddagen af til at hylde gulddrengene og den flotte finalesejr over Kroatien:

"Vi er på vej, vi er på vej, vi er på vej til OL Guld, og vi er ikke til at standse, vi er på vej til OL Guld," skrålede de gang på gang.