Designsystem
For at sikre et stærkt og ensartet visuelt udtryk på tværs af vores trykte materialer anvender vi et fælles gridsystem. Griddet skaber en visuel struktur, der gør det nemt at arbejde konsistent uanset format. Det bruges til at definere placering af margener, kolonner, logo og navnetræk.
Systemet er bygget op af et modulært net i W x H-enheder (kvadrater), hvor både bredde og højde altid er delelige med tre – inspireret af vores logo, der består af tre elementer.
For A4-formatet anvendes et grid på 33W x 48H enheder. Margener defineres med to enheder i top, bund og på begge sider. Det giver fleksibilitet i layoutet og sikrer et genkendeligt og professionelt udtryk.
Placering af logo og navnetræk
For at sikre et stærkt og ensartet brandudtryk har vi defineret faste principper for placering af vores logo, der er bestående af haleror og navnetræk.
Haleroret placeres altid i øverste højre hjørne. Navnetrækket placeres som udgangspunkt i nederste højre hjørne for at skabe en balanceret og genkendelig opsætning. Hvis designet kræver det, kan navnetrækket alternativt placeres i øverste venstre hjørne. Denne fleksibilitet sikrer tydelighed og sammenhæng i alle materialer.
Frirum omkring logo
For at vores logo altid fremstår klart og genkendeligt, skal der være et beskyttet frirum omkring det. Det område skal holdes fri for tekst, billeder og grafiske elementer, så logoets udtryk og læsbarhed ikke forstyrres. Det sikrer et professionelt og konsistent visuelt udtryk, der styrker CPH’s brand på tværs af alle platforme.
Placering af tekst
Det grundlæggende princip for tekst er, at alle tekster placeres til venstre på formatet. Tekst kan rykkes ned på formatet – men skal forblive venstrestillet – for den mest hensigtsmæssige placering i forhold til andre elementer, billeder etc.