Kampagne Time Flies

I december 2023 introducerede CPH Marketing en helt ny brandplatform med baseline-konceptet ”Time Flies”. Den nye platform udrulles på tværs af lufthavnens kanaler - både fysisk og digitalt. Og på tværs af forskellige kommercielle forretningsområder - herunder: parkering, airlines, rejseklar og CASC.


Kommunikationskonceptet

“Time Flies” er vores løfte om en lufthavn konstant i udvikling og med en høj kvalitetsbevidsthed, hvad angår moderne rejsende. Vi vil både give anvisninger og guidelines til kommunikationen samt visuel optimering i forhold til CVI. Guidelines skal hjælpe både interne og eksterne med at strømline og aligne fremtidig kommunikation og dermed sikre større impact og afsenderidentifikation.


Konceptets formål

Det nye kommunikations- og visuelle koncept ”Time Flies” skal skabe en rød tråd i alt, hvad vi kommunikerer i marketing, hvor CPH fremstår som stærk og tydelig afsender.

Hvordan bruges konceptet visuelt?

Typografi og placering af tekst

Display typografi:
Som display typografi benytter vi altid CPH Airfield. Denne skrifttype er i sit DNA skabt til at fungere som en display/headline-font, hvorimod Frutiger LT Std ikke fungerer optimalt i store overskrifter, da den primært er designet til at fungere som body copy. Ydermere har CPH Airfield den fordel, at den har en stærk identitet og tilknytning til CPH brandets DNA, da den benyttes i wayfinding.

CPH Airfield typografien fungerer særlig godt på store formater fx OOH Billboards samt film- & TV materialer.

Supplerende tekst fx brødtekst:
Supplerende tekst layoutes med typografien Frutiger LT Std, som er lufthavnens brødtekst-font.

Farver

For at sikre stærk afsenderidentifikation og give vores layouts i kampagner et mere harmonisk udtryk, arbejder vi altid som udgangspunkt med vores primære corporate-farver i time flies kampagnen. Dvs. den mørkeblå ”CPH Midnight Blue” og den gule ”CPH Sunrise Yellow”. Derudover benyttes basis-farver fx til kommunikeret tekst.

Gradient — "The CPH Sky"

For at berige vores værktøjskasse og yderligere styrke vores identitet på tværs af diverse touchpoints, bruger vi af og til tilføjelsen af en 'CPH Sky' gradient. Elementet er tænkt som et tværgående og dynamisk designelement, der ikke kun tilfører vores brand et mere unikt udtryk, men også fungerer som et funktionelt værktøj, der forbedrer læsbarheden af overskrifter - særligt i display situationer.

Gradienten repræsenterer en underspillet og elegant måde at overføre det stærke visuelle sprog fra vores skiltesystem til vores kommunikation. På denne måde skaber vi en forbindelse fra den operationelle og autoritative del af CPH's brandudtryk til den måde, vi kommunikerer på, der er mere følelsesladet og menneskelig.

Logo & navnetræk

I kampagner arbejder vi som udgangspunkt altid med samme retningsgivende CVI på logo og navnetræk, som i den overordnede designguide refererer.

Læs om logo & navnetræk